Thuis krachttraining doen? Volg deze tips!

smith machine krachttraining

De sportscholen waren een tijd lang gesloten, maar afgelopen week hebben ze hun deuren weer mogen openen. Sport jij ondanks dat het liefst thuis en ben je benieuwd wat je thuis aan krachttraining kunt doen? Lees dan gauw verder, want in dit artikel vertel ik je er meer over!

Handige apparatuur voor je home gym

Als je thuis op een effectieve manier aan krachttraining wil doen, is het verstandig om de juiste apparaten en accessoires in huis te halen. Ik heb de meest ideale apparaten voor jouw home gym voor je op een rijtje gezet.

De fitnessbank

Voor wie thuis aan krachttraining wil doen, is een goede fitnessbank eigenlijk onmisbaar. Met name een verstelbare variant biedt een hoop grote voordelen. Door deze de verstellen, kun je bij het trainen steeds een andere hoek pakken, waardoor je de nadruk kunt leggen op de specifieke spieren die jij wilt trainen. Voor het trainen met een fitnessbank of trainingsbank kun je natuurlijk gebruikmaken van verschillende soorten halters en gewichten.

De Smith Machine

De Smith Machine is een multifunctioneel fitnessapparaat. De Smith Machine wordt gebruikt voor een toegankelijke en vooral veilige krachttraining: als je merkt dat de gewichten te zwaar worden, dan kun je de halterstang met een beweging van de pols vastzetten. Op deze manier kun je blessures en ongelukken voorkomen. Een groot voordeel dus!

Meer weten over dit apparaat of wil je zelf een Smith Machine aanschaffen? Kijk dan eens op de website van Tunturi.

Krachtstation

Naast de fitnessbank en de Smith Machine is er natuurlijk het krachtstation. Net als met de Smith Machine het geval is, haal je met een krachtstation eigenlijk je eigen home gym in huis. Met één apparaat kun je namelijk je volledige lichaam trainen!

Krachttraining zonder apparatuur

Wil je graag aan krachttraining doen, maar wil je er geen apparatuur voor aanschaffen? Goed nieuws, want krachttraining met alleen je eigen lichaamsgewicht is ook prima mogelijk. Je kunt daarbij denken aan oefeningen als droogschaatsen, planken, squats en push-ups. Op het internet zijn verschillende schema’s te vinden waarmee je zonder het gebruik van apparaten, gewichten en weerstandsbanden spieren kunt kweken. Klik hier voor meer informatie.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*